Img 20180114 153819
2006-01-01 04.29.58

Kunst & Cultuur

Wat is er op het gebied van Kunst en Cultuur veel te doen bij Sociëteit De Harmonie! Afgezien van de lezingen en cursussen over cultuur, kunstgeschiedenis, archeologie en muziek hebben we ook nog:

Zondagmiddagconcerten, theater en cabaret

Van jazz, Schubert en opera tot theater en cabaret: De Harmonie biedt op zondagmiddag regelmatig een podium voor artiesten van allerlei pluimage. Entree is vrij voor alle leden. Op ons Youtube kanaal staan diverse filmpjes die je een aardige indruk geven. Ondanks dat we ze maakten met een mobiele telefoon, zodat geluid en beeld niet optimaal zijn.

Hieronder zie je de Moonlight Bigband in actie, tijdens hun optreden voor een volle zaal in Sociëteit De Harmonie op zondagmiddag 18 februari 2018:

Exposities

We hebben een mooie Grote Zaal met hoge wanden, een galerij die uitkijkt op de biljartzaal en een vitrinekast die allemaal uitstekend geschikt zijn voor exposities. Je raadt het al: elke paar maanden hangt of staat er iets anders. Doorgaans werk van kunstenaars uit Stad en Ommeland. Henk Spoeltman zorgt voor de wisselende exposities in de zaal en op de galerij en Mea Markvoort verzorgt de invulling van de vitrinekast.  Mis de feestelijke openingen op de vrijdagmiddag niet! Iedereen is welkom. Ook voor gasten is de entree vrij.

Film

Regelmatig organiseren we een filmavond in de Grote Zaal. We hebben er zelfs een groot projectiescherm en een nieuwe beamer voor aangeschaft. Diverse documentaires gemaakt in opdracht van de Stichting Beeldlijn hebben we al vertoond, inclusief een inleiding door een expert. Let vooral op de agenda.

Feest

We houden wel van een feestje bij De Harmonie. Dus organiseren we regelmatig een feestavond. Let op de agenda en de Nieuwsbrief. En hier kun je kijken hoe wij feest vieren tijdens het openingsfeest seizoen 2017-2018 met muziek van de Lou Leeuw band en karaoke.

Harmony Combo

Ons eigen Harmony Combo treedt vaak op bij openingen van exposities en zet onze feesten luister bij.

Koor

Het Harmoniekoor treedt twee keer per jaar op. Wil je meezingen? Meld je aan.

Agenda: zorg dat je erbij bent

Kijk maar in de agenda en de nieuwsberichten, daarmee krijg je snel een indruk van het rijke en gevarieerde aanbod. Zie de kolom hiernaast. TIP: noteer direct de activiteiten die je wilt bezoeken in je eigen agenda. Sommige concerten en de feestelijke openingen van exposities - doorgaans voorzien van muziek van ons eigen Harmony Combo - zijn vrij toegankelijk voor gasten die geen lid zijn van De Harmonie. Een mooie gelegenheid om hier eens een kijkje te nemen.

Literatuur

En kijk ook eens naar de boekbesprekingen of sluit je aan bij een van onze leeskringen.

Kunst & Cultuur

Kunst & Cultuur algemeen

Exposities

Klassieke muziek

Combo

Koor

Actueel

Bekijk de actuele berichten

Agenda - Kunst & Cultuur

Nieuws - Kunst & Cultuur

Let op, u bent niet ingelogd.
U ziet alleen de openbare pagina's.