Landschapstafel naar Zuidelijk Westerkwartier

13 april 2023 10:00

De Landschapstafel trekt er weer op uit!

De eerste uitstap van de Landschapstafel van dit voorjaar brengt ons naar het Zuidelijk Westerkwartier (ZWK) op donderdag 13 april.
We gaan daar fietsen! Kom dus met de fiets daarheen – 15 km vanaf de stad - of met de fiets op de auto.
We starten met koffie/thee en uitleg over de huidige herinrichting van het gebied, een verandering van grotendeels landbouw naar  natuur en waterberging.
Ontvangst in het Projectbureau van het Herinrichtingsgebied ZWK, het adres is: Pasop 8a 9355 TG in Midwolde.
Wij worden daar om 10 uur verwacht en zullen uitleg krijgen van de Ernst Jan Cornelius, de programmaleider van deze gebiedsontwikkeling.

De fietstocht vanaf 11 uur  zal regelmatig onderbroken worden door uitleg in het veld en duurt tot ongeveer 13.00 uur.
Daarna kunnen we doorfietsen naar Tolbert, alwaar een buffet-lunch is gereserveerd in de Postwagen voor € 17,50 pp.
De weersvoorspellingen zijn op dit moment gunstig voor die dag: geen regen, nauwelijks wind, dus het gaat vast en zeker een mooie dag worden.
Opgave via: landschapstafel@societeitdeharmonie.nl
Deelname aan de lunch graag apart vermelden
De twee data voor de volgende uitstappen van de Landschapstafel staan ook al vast:

Dauwtrappen op Hemelvaartsdag, 18 mei ’s ochtends om 6 uur, met ontbijt toe bij Wouter en Rika in het Waarhuis te Aduarderzijl

Fietstocht met uitleg door Ben Westerink in het Fivelingo-gebied op dinsdag 6 juniom 13.30 uur

Rubriek: Algemeen, Landschap door w.hooijer@home.nl