Landschapstafel gaat Fivelingo ontdekken!

6 juni 2023 13:30

We gaan op de fiets het Midden-Groningse gebied Fivelingo nader verkennen.

Dat doen we onder de bezielende leiding van dr. Ben Westerink, die onlangs het prachtige boek “Wierdenlandschap” publiceerde en die we zeker nog een keer voor de presentatie van dat boek in de sociëteit zullen uitnodigen.
We volgen een paar oude bochten van de voormalige rivier de Fivel en fietsen door enkele van de prachtige wierden van het Hoogeland.

De fietstocht is zo’n 15 km. lang en zal meerdere keren worden onderbroken voor nadere toelichting.

We starten om 13.30 uur met thee/koffie en iets lekkers erbij in Theeschenkerij borg Ewsum te Middelstum, Oosterburen 1, 9991 NB Middelstum (1 uur fietsen vanaf de Harmonie, 20 minuten met de auto).

Daar ter plekke zal Ben een en ander uitleggen en worden hand-outs van de route uitgedeeld.

In de hoop op beter weer dan in april toen we helaas vanwege storm en regen de fietstocht in het Zuidelijk Westerkwartier weliswaar moesten uitstellen maar zeker niet afstellen. Na de zomerperiode gaan we alsnog naar het Westerkwartier.

Je kunt je opgeven bij Carla Alma via het mailadres: landschapstafel@societeitdeharmonie.nl

Er zijn geen kosten verbonden aan deze uitstap.

Voor nadere info kun je bellen met Carla  06 27247060

Rubriek: Algemeen, Landschap door Ellen Brand