Schermafbeelding 2020-09-24 om 09.07.14

Landschapstocht: Langs de boorden van de de Hunze

29 oktober 2020 12:30

Landschapstocht: .... vervolg: Langs de boorden van de Hunze, 29 oktober

Het programma speelt zich deze keer ’s middags af:

12.30 uur: naar eigen keuze kunnen  we eerst gaan lunchen bij van der Valk in Waterhuizen/Westerbroek.
13.30 uur: we stappen op de fiets richting de stad en voor wie dan wil aansluiten: het eerste stoppunt is bij de Stainkoel’n (details over exacte plaats en tijd komen later)
14.00  -  16.00 à 16.30 uur: fietstocht onder leiding van Marco Glastra langs de verschillende ‘opduikingen’ van de Hunze in de Stad, o.a. bij Euvelgunne,
waar we de boerderij van de “laatste boer (Ties Dijkhuis) van Euvelgunne” bezoeken (NB: eerder die week zal ik de film van Beeldlijnover deze boer vertonen!!)
16.00 uur: we bereiken tenslotte het bezoekerscentrum van Het Groninger Landschap ‘Reitdiep’ in de Koningslaagte, ten noorden vanNoorderhoogebrug, alwaar Marco Glastra nog een afsluitend verhaal zal houden over het noordelijker vervolg van de Hunze/Reitdiep onder het genot van koffie/thee.
17.00 uur: einde van het programma en op de fiets weer huiswaarts (het schemert dan al in die dagen . . . )
Er zijn deze keer geen kosten aan deelname verbonden, wel is de lunch op eigen kosten.

Koffie en thee ’s middags wordt ons aangeboden door Het Groninger Landschap.
Maximum aantal deelnemers: ongeveer 20
Bij echt herfstweer (storm en regen) zullen we een andere dag uitzoeken als alternatief (hoewel dat in de afgelopen drie jaar nooit nodig was).
Opgave via het bekende adres: landschapstafel@societeitdeharmonie.nl

Wilt u svp ook vermelden of u wel/niet mee gaat lunchen, zodat ik daarvoor een reservering kan maken bij van der Valk.
Met vriendelijke groet,
Carla Alma