Schermafbeelding 2019-09-14 om 15.34.23

DBGD (Dag Biljarten Groningen Drenthe)

Het is al enige tijd mogelijk om in onze Sociëteit overdag deel te nemen aan een biljartcompetitie. Deelname aan de OBV (Ouderen Biljart Vereniging) was al enige Jaren mogelijk en werd georganiseerd binnen en door de biljartverenigingen BC de Harmonie en Metropole.

Met de overgang van de biljartvereniging Metropole van de vrijdagavond naar de donderdagavond is besloten door bovengenoemde verenigingen, met instemming van de verenigingen GBC en de C.C.,  om de ouderencompetitie in zijn geheel onder te brengen bij Biljartvereniging Metropole. De competitie is open voor alle Sociëteitsleden die zijn aangesloten bij de KNBB. De naam is met ingang van dit jaar veranderd in DBGD (Dag Biljarten Groningen Drenthe)

De biljartcommissie heeft mede aan de basis gestaan van dit initiatief en juicht het zeer toe.
In de eerste plaats om de vereniging Metropole een steuntje in de rug te geven in hun strijd om als biljartclub te blijven bestaan. Maar er zijn nog meer goede redenen.
Het initiatief stimuleert de breedtesport binnen de Sociëteit en geeft, door de vorm van een dag-competitie, een extra mogelijkheid voor de leden aan biljarten in competitieverband deel te nemen. Ook het feit dat de biljartverenigingen hierbij allemaal samenwerken is zeer positief.
De deelnemers aan deze competitie zullen hetzelfde teamshirt dragen als onze topteams. Dat wil zeggen met het Sociëteitslogo op de rugzijde en het clublogo, van de betreffende speler, op de voorkant. De biljartcommissie heeft dit gestimuleerd door hierin financieel bij te dragen.

De biljartcommissie.

Rubriek: Algemeen, Biljarten, Biljartclub De Harmonie, Biljartclub Metropole door w.hooijer@home.nl