Sneeuwklok

De klavers werden in februari weer gejast

Maandag de 14e hebben we met vier tafels het edele jasspel beoefend onder de inspirerende leiding van Ellen en Jack en men voelde zich weer helemaal thuis, echter slechts tot 10 uur en toen moesten we ons als eertijds Assepoester verder thuis maar thuis voelen. Omdat de coronabeperkingen opgeheven gaan worden kon ik aankondigen dat de Vroege Lentejas donderdag de 24e om half acht zou beginnen en geen al te vroege eindbeperking zou kennen. Dat bleek inderdaad zo te zijn en 24 klaverjassers genoten met volle teugen. De sneeuwklokjes en andere vroegbloeiers staken de kopkes weer boven de grond en wij als laatbloeiers moesten hun voorbeeld volgen. Jammer was dat ik ergens Spaanse potjes linzen had gescoord, waarbij op het etiket met grote letters LENTEJAS stond vermeld. Deze potjes waren er niet meer, maar de onvervangbare Han had er nog eentje staan.

De prijsjes beginnen wat op te raken, zodat de oplossing van Ellen door ons hartelijk ondersteund wordt:

"Daarom mijn verzoek aan jullie om iets kleins mee te nemen. Neem eens een kijkje in de keukenkast, het boekenrek, het kippenhok of de rommelzolder. Daar ligt vast een leuk snuisterijtje waar je toch al vanaf wilde." Dat is inderdaad gebeurd, zodat de 11e prijs bestond uit een heuse fles champagne, geschonken door Roelof.

met vriendelijke Lentejasgroet

Aanmelden kan altijd op: klaverjassen@societeitdeharmonie.nl

Rubriek: Algemeen, Kaartspelen door J.P. van de Sande