Paasdrive 2023 winnaars groep a
Paasdrive 2023 grote zaal 1 Paasdrive 2023 grote zaal 2

Verslag Paasdrive 8 april 2023

PAASDRIVE 2023

Goed idee van de organisatie: het veld naar speelsterkte indelen in drie lijnen. Je moet beginnende bridgers niet samen met doorgewinterde toernooitijgers de ring in sturen, dat is vaak voor beide partijen niet leuk. Laat de aanstormende talenten rustig beginnen in de C-lijn, daar kunnen ze op een prettige manier wennen aan het grote werk.

Nog een goed idee van de organisatie: grote schalen vol met lekkere hapjes! Wie hier een beetje handig met zijn kansen omsprong, kon eigenlijk de avondmaaltijd wel overslaan.

Niet zo’n goed idee van de organisatie: geen microfoon gebruiken bij de prijsuitreiking. De arme Marjon kon de rumoerige zaal amper overstemmen. Tip voor de volgende editie: huur Durk in als spreekstalmeester! Hij heeft sowieso al geen microfoon nodig en met zijn stentorstem dwingt hij de stilte gewoon af.

Dan het bridgen. Kerstdrive, Midwinterdrive, Paasdrive, zelf heb ik nog niet door hoe ik deze traditionals aan moet pakken. Natuurlijk, je moet zelf niet al te veel fouten maken maar het moet ook een beetje mee zitten. Typerend was ons laatste spel. Met actief tussenbieden hadden Christien en ik leider Ed naar een torenhoge 4ha gejaagd. Maar zie, met twee snits goed en een kleurtje 3-3 harkte Ed soepel tien slagen binnen. Zij een top, wij een nul, een klassiek voorbeeld van operatie geslaagd, patiënt overleden.

De A-lijn werd een prooi voor het gelegenheidsduo Frank en Herman, dik eerste zelfs met 65%. Deze knappe prestatie krijgt nog meer glans als je bedenkt dat Herman zijn contactlenzen was vergeten! Hij zag er soms uit als een geblinddoekte slaapwandelaar in een mijnenveld, maar op de een of andere manier kwam hij hier ongeschonden uit tevoorschijn. Proficiat!.

Ooit zal het me lukken om een van deze gezellige toernooien te winnen. Om te beginnen laat ik de volgende keer mijn bril thuis. Bridgecommissie bedankt voor een leuke middag!

Erik Hoeksema

Rubriek: Algemeen, Bridgen, B.V. Sociëteit De Harmonie door Harry Schuur