De Rode Bal

Trees Westerhof en Ria Kesselaar hebben in 2018 de Rode Bal opgericht om een laagdrempelige plek voor (beginnende) biljartende vrouwen te creëren. Hoewel we niets tegen mannen hebben, is het wel zo dat biljartende mannen, ook al zijn sommigen niet echt goede biljarters, toch de neiging hebben om tegen vrouwen opmerkingen te maken en ongevraagde adviezen te geven. Wij willen echter ongehinderd samen biljarten en van elkaar leren.

Rode Bal nu officieel een biljartclub

Op de vergadering van 31 augustus 2023 is besloten om de Rode Bal officieel tot een biljartclub te maken. Het punt waar het in deze bijeenkomst om ging is of wij, als Rode Bal, op de donderdagmorgen van 10.15 - 12.00 uur alle biljarts willen claimen: het zogenaamde ‘alleenrecht’. Zo kunnen dan alleen de dames van de Rode Bal gebruikmaken van de biljarts.

Het lidmaatschap komt neer op een bedrag van €400,-- te verdelen over het aantal leden. Dit zal ongeveer neerkomen op een bedrag van €16,-- tot €20,-- per persoon per jaar. Hoe meer leden we hebben hoe minder we hoeven te betalen.
Alie Haagsma wil het penningmeesterschap op zich nemen.

Daarnaast zal aan de ‘slapende’ leden worden gevraagd of zij lid willen blijven van de Rode Bal en dan ook contributie betalen. Degenen die geen lid willen blijven worden uit de adreslijst geschrapt.

Verdere mededelingen

Wim van der Gang zal ons vrijwillig les geven en begeleiden vanaf 10.30u.

Tine maakt de ‘schoonmaaklijst’: 2 personen per keer, te beginnen om 10.00u.

We zijn als Rode Bal nu een eigen club geworden maar hebben geen bestuur. Wel een paar vrouwen die verantwoordelijkheid willen dragen voor het reilen en zeilen van de Rode Bal en ook aanspreekpunt willen zijn voor lief en leed.
Dit zijn:  Stida Vreede en  Ria Kesselaar

Verder Alie Haagsma, Trees Westerhof en Annemarie Jong.

Donderdag 21 maart was Wim van de Gaag voor de laatste keer onze leermeester.

Met veel dank en een cadeautje namen wij afscheid van hem. Koeno blijft ons nog wel ondersteunen.

De Rode Bal

De Rode Bal algemeen

Bekijk de actuele berichten

Agenda - De Rode Bal

Nieuws - De Rode Bal

Let op, u bent niet ingelogd.
U ziet alleen de openbare pagina's.