Bridgecursussen vanaf september 2024

Beginnerscursus

In september organiseert de Sociëteit De Harmonie een cursus Bridge voor beginners. Deze cursus is bestemd voor personen die geen of vrijwel geen bridge-ervaring hebben. De cursus wordt 1 keer per 14 dagen gegeven in het gebouw van de Sociëteit, volgens de methodiek en het lesmateriaal van de Nederlandse Bridgebond.

Docent: Herman Immink, geregistreerd docent NBB.

De beginnerscursus start op dinsdag 3 september om 13.30 uur 1 keer per 14 dagen. Het gaat om maximaal 12 lessen

Belangstellenden die geen lid zijn van de Sociëteit, kunnen ter kennismaking drie lessen gratis volgen alvorens ze besluiten al dan niet door te gaan en lid te worden van de vereniging Sociëteit De Harmonie (jaarcontributie € 225). Voor sociëteitsleden brengen de lessen geen kosten met zich me, behalve de kosten van de lesboekjes.

Als beginnende bridger ervaar je hoe leuk bridge is en word je gelijk lid van de Nederlandse Bridge Bond. Daarbij wil de BridgeBond je graag helpen. Jij als cursist gaat meteen gebruikmaken van alle voordelen van een lidmaatschap. Zo krijg je als lid van de BridgeBond 10% korting in de Bridge- en Boekenshop. Ook valt het magazine BridgeNL zes keer per jaar op de deurmat. Naast het magazine verschijnen er ook vijf online uitgaven. Daarvan kun je veel opsteken, ook als starter.

Opgave en informatie: Marjon Roozekrans

E-mail: marjonroozekrans@hotmail.com Tel: 06-21202721

Vervolgcursus

Voor degenen die de starterscursus hebben gevolgd, is er een VERVOLGCURSUS. Voor het volgen van deze bridgelessen is lidmaatschap van de Sociëteit een vereiste. Het instructieniveau is hoog. Na de vervolgcursussen is een redelijk niveau van bridgen haalbaar. Binnen de genoemde cursussen wordt naast instructie veel aandacht besteed aan het spelen om zodoende de nodige ervaring op te doen. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om op diverse momenten van de week te bridgen in de Sociëteit.

De vervolgcursus kan op de woensdag- of donderdagmiddag, afhankelijk van de voorkeur van de meeste deelnemers, plaatsvinden. Deze begint dan op 11 of 12 september 1 keer per 14 dagen om 13.30 uur. De cursus bestaat uit maximaal 8 lessen. Aan de hand van deel drie van de nieuwste bridgeboeken wordt een aantal belangrijke onderdelen/conventies besproken.
Deze cursus is bedoeld voor de mensen die vorig jaar de beginnerscursus hebben gedaan en de dinsdagmiddag mensen die hun kennis wat willen uitbreiden.

Opgave en informatie: Marjon Roozekrans

E-mailadres: marjonroozekrans@hotmail.com