Het bruist in de Harmonie!

Het bruist inde Harmonie!

Het snelbiljart toernooi dat werd georganiseerd door biljartclub GBC- en in het bijzonder Henk Odijk die alles perfect voor elkaar had – bleek een enorm gezellig toernooi waarin je veel andere mensen ontmoet. Voeg daarbij de heerlijke lunch met een Salade Bresse met kip, bacon en peer en de dag is een succes. Winnaar is Dik Jagersma. Hij won de finalepartij van Trees Westerhof en ging met een blinkende grote beker naar huis. Of het een wisseltrofee wordt hangt af van de vraag of er een herhaling komt. Volgens de deelnemers is dat wel zeker!

Bij Mahjong deden 28 mensen mee, waaronder enkele studenten. Radio Noord kwam langs om een sfeerimpressie te geven. Nou, dat zat wel goed. (Twee deelneemsters vertelden dat ze zo blij zijn met alles wat er in de Sociëteit gebeurt – waaronder het Mahjongtoernooi (ze zingen, biljarten, bridgen ook)- dat ze daarom hebben besloten in Groningen te blijven wonen. Ze zijn nu met pensioen en zouden naar hun familie in het Zuiden teruggaan. Dat plan hebben ze dus verlaten.)
Henk Poortinga won het toernooi overtuigend.. Hij ontving twee prachtige Chinese beeldjes, geheel in stijl, uit handen van organisator Ben Bloem.
Hierbij het videoverslag!

Zondagmiddag waren er ruim honderd bezoekers voor het concert van de formatie "Shazz" met Sharon Doelwijt. Met behulp van Hans Lass op contrabas, Felix Degenaar op piano en drummer Sebastian Demydczuk geeft ze  haar interpretatie van een flink aantal jazzstandaards en dat deed de zangeres met haar band voortreffelijk!

Rubriek: Algemeen, Biljarten, Mahjong door w.hooijer@home.nl