Vlnr Loek Smit, Wout Zwart, Henny Kars, Floris Beenhakker, Frans Knuit, Herman Kalter, Jack Balkema, Peter Haverkamp, Hans Hegeman, Monique Spaltman, Jan Meijer

Metropole viert 90-jarig bestaan

Op vrijdag 7 oktober 2016 stond de wekelijkse Metropole-biljartavond in het kader van het 90-jarig bestaan van de vereniging. Het werd een feestelijke avond die door alle actieve leden (in tenue) werd bijgewoond, met uitzondering van Ids Rozema, die nog herstellende was. Voorzitter Herman Kalter was de afgelopen weken in het archief gedoken en kwam daaruit tevoorschijn met een schitterende feestrede vol anekdotes uit de rijke geschiedenis van biljartclub Metropole. Er was koffie en taart en een soort champagne, en de hele avond zorgden Koeno en Els voor de lekkerste hapjes. Loek Smit had een jubileumtoernooi georganiseerd waarbij fel om de eer werd gestreden; uiteindelijk bleek Floris Beenhakker de sterkste te zijn geweest. Hoogtepunt van de avond was de vervaardiging van een fotoportret van de leden van de vereniging door Antoinette Borchert.

Rubriek: Biljarten, Biljartclub Metropole door C.J.W. Zwart