Onderhoud biljarts rondom de jaarwisseling

Vaste bezoekers van de biljartzaal hebben natuurlijk al gemerkt dat er flink is gewerkt om de biljarts weer optimaal in orde te maken. De sociëteit had af en toe wel wat weg van een timmerwerkplaats maar vrijdag 3 januari zijn de werkzaamheden afgerond. De zaal was net op tijd weer mooi klaar tijdens de nieuwjaarsreceptie. Alle biljarts hebben nieuwe lakens gekregen.

Biljart 1, 2 en 9 zijn uitgebreider aangepakt, hiervan zijn ook de rubbers in de banden vervangen. Daarbij is meteen de hoogte van de banden een beetje aangepast waardoor de looplengte op deze biljarts is verbeterd. De oude rubbers waren van het fabricaat Artemis, maar voor deze biljarts is nu gekozen voor het merk Klebér. Graag horen we de (positieve en negatieve) ervaringen hiermee zodat we daar rekening mee kunnen houden als er weer banden aan vervanging toe zijn. Dat kan bijvoorbeeld via biljart@societeitdeharmonie.nl.

Rubriek: Algemeen, Biljarten, Biljartclub De Harmonie, Biljartclub Metropole, Biljartclub GBC, BiljartClubContent door Otto Krol