Schaak op school

Zorg bij schaaktafel Het Witte Paard

Dag schaakvrienden en schaakvriendinnen,

Er is zorg ontstaan rond de levensvatbaarheid van Het Witte Paard. Als meerdere deelnemers verhinderd zijn is het snel te krap. Positief is het volgende.

Het verheugt me te zien dat de schaakleden veel geleerd hebben. Ze kennen begrippen als penning, vork, aftrekschaak en passen deze meer toe. Ze weten beter hun stelling op te bouwen en soms ook tot een goed einde te brengen. Maar…………….

Zes schaakleden met twee ‘docenten’, Ignace Hendriks en ondergetekende, zijn acht mensen.

Te weinig voor een goed onderhoud. B.v. steeds dezelfde tegenstanders.

We hebben vier kijkdagen voor nieuwe leden dit jaar. Dat zijn 6 en 20 november, met 4 en 18 december, steeds van 10 tot 12 uur in de grote zaal. Kom er eens kijken. De eerdere aankondiging van Yvonne, 2e en 4e maandag van de maand komt om organisatorische redenen te vervallen.

En een ander verzoek: kijk eens om je heen en attendeer je omgeving op het bestaan van Het Witte Paard. Je hoeft echt geen niveau te hebben. Dat krijg je van ons wel.

Hopelijk tot ziens

Kees Hofman