Deelnemers vrijdaggroep
Dick klevering en jons Jan en dick v.vlierden Antoinette met harrie ploeger (district afgevaardigde)

Sociëteit de Harmonie heeft er weer 8 Clubarbiters bij

Vrijdag 22 maart heeft de 2e groep van de cursus clubarbiter examen gedaan. ’s Morgens eerst theorie, waarvoor iedereen slaagde en ’s middags het praktijkgedeelte, waarbij volgens de examinator Ad Broekman Jan helaas nog niet over de vereiste vaardigheid beschikte. Niettemin hebben de drie biljartclubs van onze sociëteit: BC De Harmonie, BC Metropole en de Groninger Biljart Club er weer acht gediplomeerde arbiters bij en met de 7 deelnemers van de 1e groep zijn dat er dus in totaal vijftien!
Wij danken Derkje Bakker-Woortman, die met hulp van haar echtgenoot Derk, de twee cursussen heeft gegeven, zodat deze 15 enthousiaste biljarters de kneepjes van het arbitreren nu onder de knie hebben. Er valt uiteraard nog veel te leren, maar dat kunnen zij opdoen door veel te arbitreren.
Verder bedanken we de vele voorspelers, want zonder hun vaardigheden zouden deze cursussen ook niet mogelijk zijn geweest. Tenslotte bedanken we de nieuwe Clubarbiters, die met enthousiasme en met vele uren vrije tijd hebben deelgenomen aan deze cursus, zodat zij tijdens biljartwedstrijden het biljartspel op een prettige en eerlijke wijze kunnen arbitreren. Wellicht dat er enkele zo enthousiast zijn geworden, dat zij aan de vervolgcursus District Arbiter zullen meedoen!

Op de foto de vrijdaggroep: Jan Kierkels, Sietze Tempel, Ids Rozema, Jons Straatman, Bertil Bolwijn, Albert Schuringa en zittend: Wim Oldeman, Ria Kesselaar, Derkje Bakker en Antoinette Borchert.

Rubriek: Biljarten door Wim Oldeman