Biljartderby in Harmonie

Op zaterdag 25 en zondag 26 maart vindt in sociëteit de Harmonie het jaarlijkse treffen plaats tussen de sterkste spelers van de Friesche Club uit Leeuwarden en Biljartclub de Harmonie uit Groningen. Informeel is het de strijd om welke club de sterkste van het Noorden is. Al meer dan 40 jaar wordt deze tweekamp gespeeld.

De spelsoorten zijn 3-banden klein, driebanden groot en kader 57/2 en 38/2. Vorig jaar verloren de Groningers nipt van de Friezen maar de Groningers zullen hun uiterste best doen om dit jaar de derby te winnen.

Bekende spelers die meedoen zijn o.a. de Groningers Koeno Thoma en Folke Spakman. De kopmannen van de Friezen zijn Jildo Keur en Tony Swart.

De wedstrijd begint op zaterdag om 11.00 uur en op zondag om 12.00 uur.

dus, de biljartzaal is niet voor zelf spelen beschikbaar ! Natuurlijk wel als bezoeker.

Tussen 12,30 uur en 13.30 uur kunt u bovendien gebruikmaken van een heerlijke lunch a € 7, 50

De toegang is gratis. Het adres van sociëteit de Harmonie is Kreupelstraat 10, Groningen.

Rubriek: Algemeen, Biljarten, Biljartclub De Harmonie door w.hooijer@home.nl