BRIDGE: SPO cursussen.

SPO – cursussen

SPO staat voor Spelpeil Ontwikkeling en wordt ook vaak Verbeter Cursus genoemd. Het achterliggende idee is dat je in het bridgen eigenlijk nooit uitgeleerd bent.

De NBB biedt daarom clubbridgers de mogelijkheid om in een korte SPO-cursus tegen lage kosten hun spelpeil te verbeteren. De cursus bestaat uit vijf bijeenkomsten, bij voorkeur om de week. Omdat de behoefte tot verbetering bij de cursisten heel erg kan verschillen bepaalt de docent in overleg met de cursisten een aantal thema’s waarin je als bridger beter denkt te kunnen worden, of anders gezegd, wat je als je zwakke plekken ervaart. Het accent in cursus A zal liggen op het spelen en tegenspelen. Daarbij wordt ervan uitgegaan dat de basisbiedtechniek redelijk wordt beheerst. In cursus B zal er daarnaast nog plaats zijn voor het aanscherpen van het basis biedrepertoire.

De meeste bridgers vinden het prettig om zo'n cursus te volgen samen met clubgenoten. Die ken je en daar speel je ook wekelijks mee en tegen, waardoor je de opgedane kennis in een vertrouwde omgeving kunt toepassen en bespreken.

Sociëteit de Harmonie biedt haar leden in het najaar deze cursussen aan in twee groepen. Groep A bestaat uit de meer ervaren bridgers, die gewend zijn op de vrijdag- en maandagmiddag mee te spelen en groep B die wat minder wedstrijdervaring heeft. Beide cursussen zullen worden gehouden op de woensdagmiddag van 13.30u. tot 15.30u., allebei om de week. De maximale groepsgrootte bedraagt 24 deelnemers.

De kosten van de cursus bedragen € 35,00 per deelnemer voor vijf lessen en de wijze van betaling zal gebeuren op aanwijzing van de docent.

Je kunt je opgeven bij Loes Meinders .

Eddie Gnirrep

Onderwijscoördinator/adviseur van het NBB-district Groningen

Telefoon 06 30 72 79 52

e-mail e.gnirrep@kpnmail.nl

De data voor de cursussen zijn

SPO Bridge

BV Sociëteit de Harmonie

Jaar:  2022

Tijd:  13:30 uur  - 15:30 uur

Groep B

5 oktober

19 oktober

2 november

16 november

30 november

Groep A

28 september

12 oktober

26 oktober

9 november

23 november

Er Hebben zich al 33 leden opgegeven voor de cursus.

Rubriek: Algemeen, Bridgen, B.V. Sociëteit De Harmonie door Harry Schuur