2018 band rudie en cees jan
2018 band rudie 2018 band rudie en henk-2

GBC Clubkampioenschap Bandstoten

Maandag 16 april jl. hebben op de clubavond van GBC  de 16 geplaatste spelers om de zeer begeerde Sormani Beker gestreden tijdens het clubkampioenschap bandstoten 2018. In de afvalrace bleven onze voorzitter Henk Hendriks en aanstormend talent Rudie van der Ploeg overeind en omringd door de ruim aanwezige GBC-ers, met een glas en een hapje bij de hand, ontspon zich een mooie wedstrijd met af en toe verassende stoten. Rudie liet er geen gras over groeien en leidde na 5 beurten met 11 tegen 3. Tijdens het middenspel kwam Henk echter knap langszij en was de stand gelijk (14/14), maar de uiterst secuur spelende Rudie wist tenslotte met een magistrale serie van 8 caramboles in de vijfentwintigste beurt de partij in zijn voordeel te beslissen. Omdat voorzitter Henk 2e werd, kreeg Rudie de beker uitgereikt uit handen van de vorige voorzitter Cees Jan Stigter.

Rubriek: Biljarten door Wim Oldeman