Finale harmonie cup
Winnaar harmonie cup-b Strijd harmonie cup3 Lunch harmonie cup

Herman Schoenmacker overtuigende winnaar 1e Harmonie Cup

Herman Schoenmacker is overtuigend winnaar geworden van de eerste editie van de Harmonie Cup. Herman won al zijn wedstrijden en speelde ook nog eens een moyenne van zo'n 120%. Tijdens de zeer gezellige en spannende finaledagen van 9 en 10 mei moest
Bert de Vrij nipt het hoofd voor Herman buigen en hij werd prachtig tweede. Ruud Boelens won de strijd om het brons van Trienco de Vries.

Crush Vaas

Herman's naam zal als eerste gegraveerd worden in de wisselbokaal van de Harmonie Cup. En dat is er niet zo maar één, maar een echt kunstwerk. Daar waren alle finalisten het over eens. De bokaal heet Crush Vaas en is gemaakt door kunstenaar Ronald Westenhuis en ter beschikking gesteld door Koeno Thoma en Eppo Viswat. Naar een mooie permanente plek in de biljartzaal wordt nog gezocht.

Spannend en gezellig

Alle 16 deelnemers speelden tijdens de finale minimaal 6 wedstrijden. Velen daarvan waren spannend tot de finish. De wedstrijden werden geleid door districts- of clubarbiters van onze sociëteit of door andere vrijwilligers. Hulde en dank daarvoor. Gezellig was het ook, niet het minst tijdens de lunch, die vergezeld ging van pianomuziek van Jaap Folkers.

Evaluatie

De 63 deelnemers aan deze eerste Harmonie Cup toonden zich erg tevreden met de opzet. De biljartcommissie wordt daar heel blij van, maar zal desalniettemin nog evalueren of er nog aanpassingen in de opzet gewenst zijn.

Rubriek: Algemeen, Biljarten door Ruud Boelens