Inschrijven voor Harmonie Cup 2016 - 2017 kan nog t/m 10 oktober 2016

Wie gaat de vierde winnaar worden van de Harmonie Cup? Vorig jaar rond deze tijd vroegen we ons af of eens iemand die niet bij Biljartclub de Harmonie speelt de Harmonie Cup zou winnen. Met Hans van Zandvliet is dat (nog) niet gelukt? En/of wordt het eens een vrouwelijk lid van onze sociëteit? We zullen het pas op 20 mei 2017 weten. Tot die tijd worden -net als de afgelopen jaren- eerst 3 voorronden gehouden om te bepalen welke 16 spelers aan de finalewedstrijden mee mogen doen.

Inschrijven (t/m 10 oktober 2016)
Met ingang van heden, 6 september,  kan er ingeschreven worden voor deze derde editie van de Harmonie Cup. Dat kan door je op te geven op de intekenlijst die naast de bar hangt of door een e-mail te sturen naar Eppo Viswat, viswat@kpnmail.nl). Als je mailt, vermeld dan je naam, telefoonnummer, e-mailadres, (eventuel) de club waar je lid van bent, spelsoort en moyenne (het laatste alleen als je de vorige keren niet hebt meegedaan). We hopen natuurlijk dat alle deelnemers aan de eerste drie edities ook nu weer meedoen en dat veel nieuwe deelnemers zich zullen opgeven. Het maakt niet uit hoe goed je bent; iedereen heeft een gelijke kans de finale te halen en die te winnen. Ruim voor de eerste speelronden krijgen alle deelnemers nadere informatie via de mail.

Opzet en regels
De opzet van de drie voorrondes zijn bijna hetzelfde als de afgelopen seizoenen. M.b.t. de finaledag(en) zijn er wel veranderingen. Veel deelnemers aan de finale vonden het aantal wedstrijden op vrijdagavond en de hele zaterdag toch wel erg belastend. Mede naar aanleiding daarvan is besloten de finalewedstrijden op een (zater)dag te houden. Tegelijk moesten belangrijke uitgangspunten van de Harmonie Cup (zoveel mogelijk deelnemers zo lang mogelijk mee laten doen en elkaar kunnen ontmoeten) gehandhaafd blijven. We handhaven daarom het aantal deelnemers van 16 op de finaledag. Wel zijn er enkele aanpassingen gemaakt in de opzet. Zo is het aantal te maken caramboles op deze dag gebaseerd op 20 beurten en wordt tijdens de eerste drie ronden van die dag een tijdslimiet gehanteerd. Gedetaileerde informatie is te vinden op onze website bij Informatie, Documenten, onder de naam 'Harmonie Cup biljarten 2016 - 2017. Of klik HIER. Wel eerst even inloggen!

Eerste ronde
De eerste ronde wordt gespeeld tussen 24 oktober en 24 december 2016.

Finaledag
De finalewedstrijden worden gespeeld op zaterdag 20 mei 2017. Houd die dag dus vast vrij!

De Harmonie Cup commissie

Rubriek: Algemeen, Biljarten door Ruud Boelens