De harmonie cup1
Winnaar harmonie cup 2017 - 2018 albert schuringa

Inschrijving Harmonie Cup 2018 - 2019 geopend

Wie gaat de winnaar worden van de zesde editie van de Harmonie Cup? Vorig jaar won Albert Schuringa, met Nico Kock als runnerup. Wordt het dit keer iemand die niet lid is van een biljartclub? En/of wordt het eens een vrouwelijk lid van onze sociëteit? We zullen het pas op 18 mei 2019 weten. Tot die tijd worden -net als de afgelopen jaren- eerst 3 voorronden gehouden om te bepalen welke 12 spelers aan de finalewedstrijden mee mogen doen.

Inschrijven (tot 9 oktober 2018)
Met ingang van heden kan er ingeschreven worden voor deze zesde editie van de Harmonie Cup. Dat kan door je op te geven op de intekenlijst die naast de bar hangt of door een e-mail te sturen naar Eppo Viswat, viswat@kpnmail.nl). Als je mailt, vermeld dan je naam, telefoonnummer, e-mailadres, (eventueel) de club waar je lid van bent, spelsoort en moyenne (het laatste alleen als je de vorige keren niet hebt meegedaan). We hopen natuurlijk dat alle deelnemers aan de eerste vijf edities ook nu weer meedoen en dat veel nieuwe deelnemers zich zullen opgeven. Want het leukste van de Harmonie Cup is wel dat je nieuwe mensen leert kennen en eens tegen iemand speelt waar je nog nooit tegen gespeeld hebt. Het maakt niet uit hoe goed je bent; iedereen heeft een gelijke kans de finale te halen en die te winnen. Ruim voor de eerste speelronden krijgen alle deelnemers nadere informatie via de mail.

Opzet en regels
De opzet van de drie voorrondes en die van de finalezaterdag zijn bijna hetzelfde als de afgelopen seizoenen. Drie voorronden vindt eigenlijk iedereen precies goed en het spelen van de finales op één dag bevalt ook prima. We hebben de handicaptabel iets aangepast ten gunste van spelers met de lagere moyenne. Dit omdat ons bleek dat zij significant ondervertegenwoordigd zijn op de finaledag. Over finaledag gesproken: die wordt dit keer niet gespeeld met 16, maar met 12 deelnemers. De reden daarvoor is dat de finale tegelijkertijd wordt gespeeld met De Harmonie Cup Driebanden, die dit seizoen voor het eerst op de kalender staat. Zie daarvoor het andere Nieuwsbericht. Mocht je je plaatsen voor beide finales, dan moet je kiezen aan welke finale je mee wilt doen. Gedetaileerde informatie is te binnenkort te vinden op onze website bij Informatie, Documenten, onder de naam 'opzet Harmonie Cup 2018 - 2019'.

Eerste ronde en finaledag
De start van de eerste ronde is op 22 oktober 2018. De finalewedstrijden worden gespeeld op zaterdag 18 mei 2019. Houd die dag dus vast vrij!

Rubriek: Algemeen, Biljarten door Ruud Boelens