Jack Balkema onder het oog van arbiter Smit op weg naar de titel. Rechts Siertsema.
Balkema krijgt van voorzitter Herman Kalter de wisseltrofee uitgereikt.

Jack Balkema opnieuw clubkampioen BC Metropole

Jack Balkema heeft op 8 september jl. een bijzondere prestatie geleverd door voor de derde keer op rij algemeen clubkampioen van BC Metropole te worden. In een zinderende finale wees hij debutant Eelke Siertsema met 48-16 terug.

Siertsema, die de titel bij het libre op zijn naam had geschreven, startte sterk en zette bandstootkampioen Balkema onder druk. De routinier kende echter een sterke middenfase en leek de partij snel uit te gaan maken, toen ook zijn spel stokte. Daarna ontspon zich een nek-aan-nek race waarin beide kemphanen de titel binnen bereik hadden. Balkema, die in 2014 via een legendarische eindserie van 17 punten de titel binnen had weten te halen, strompelde nu naar de finish, maar het was voldoende om Siertsema van de zege af te houden.

Dit was voor Balkema zijn vijfde clubkampioenschap, en zijn vierde titel bij het bandstoten. Siertsema kende echter eveneens een sterk seizoen, waarin hij niet alleen de libretitel voor zich opeiste, maar ook het totaalklassement van de maandwedstrijden won.

Rubriek: Algemeen, Biljarten, Biljartclub Metropole door C.J.W. Zwart