Jack Balkema wint de Harmoniecup 2017

Jack Balkema winnaar Harmoniecup 2017

De Harmoniecup 2017 is gewonnen door Metropolespeler Jack Balkema. Hij versloeg in de finale op zaterdag 20 mei Ruud Boelens (De Harmonie). Jack had in 17 beurten zijn 33 librecaramboles binnen, en dat was teveel van het goede voor Ruud, die op dat moment 8 van de beoogde 22 driebanders gemaakt had.

Jack, gefeliciteerd met deze fantastische prestatie!

Voor Jack Balkema was het zijn tweede optreden in de finale van de Harmoniecup, nadat hij vorig jaar de titel aan Hans van Zandvliet moest laten. Dit was de derde finale in de Harmoniecup voor een Metropolespeler, nadat in de eerste editie Bert de Vrij ook al dicht bij de titel was. Driemaal is dus scheepsrecht.

Alle winnaars van de Harmoniecup tot nu toe: 2013-2014 Herman Schoenmacker (De Harmonie) 2014-2015 Jerrit Veenstra (De Harmonie) 2015-2016 Hans van Zandvliet (De Harmonie) 2016-2017 Jack Balkema (Metropole)

Rubriek: Biljarten, Biljartclub Metropole door C.J.W. Zwart