2018 cees en trienco-2
2018 antoinette 2018 cees rothengatter 2018a antoinette

Luit Schillhorn van Veen Bokaal

Maandag 26 februari werd de tweede avond van het clubkampioenschap libre 2018 gespeeld door 16 finalisten van GBC. Ondanks het tekort aan arbiters verliep de 1e ronde gesmeerd en vanaf de kwartfinales was de arbitrage op orde door de inzet van de afvallers van de vorige ronden.  Tenslotte kwamen Antoinette Borchert en Cees Röthengatter elkaar in de finale tegen. Na enkele beurten werd al duidelijk dat Antoinette het hoge niveau van haar vorige partijen in deze finale niet kon herhalen. Met onder andere een serie van zes in de voorlaatste beurt wist Cees, die gedurende de avond steeds beter ging spelen, de partij winnend af te sluiten. Van Cees, die pas sinds begin dit seizoen lid van GBC is geworden, zullen we zeker meer fraais gaan zien. Vanwege de door de griep gevelde voorzitter Henk Hendriks, ontving Cees nu de Luit Schillhorn van Veen bokaal uit handen van Trienco de Vries, interne wedstrijdleider van GBC.

Rubriek: Biljarten door Wim Oldeman