foto Mahjong

Mahjong bondstoernooi

Op 9 december vond het laatste van de vier landelijke mahjongtoernooien plaats in het idyllische Schalkwijk. Er waren 136 deelnemers, die in verschillende categorieën mahjong (NTS, MCR, Richie) om de eer streden. Harry Boogaart kwam namens De Oude Draken uit in de categorie NTS (Nederlandse Toernooi Spelregels). Het toernooi bood hem nog een minieme kans om landelijk kampioen te worden. Hoewel hij zoals dat heet in de plus is geëindigd was de concurrentie toch te sterk. Piet Scholte van de mahjongclub de Kongrovers uit Amstelveen mocht meedoen aan het Bal der Kampioenen. Harry Boogaart eindigde uiteindelijk op de vierde plek. Het gaat toch om het plezier en dat was zeker het geval.

Rubriek: Algemeen door w.hooijer@home.nl