Nationale voorronde kader 57/2 in de Harmonie

Op zaterdag 26 oktober en zaterdag 2 november spelen de Harmonie-leden Folke Spakman en Alexander van Zanten en Martin Vreekamp van Vereniging Almere ’83 en Jurgen Toorneman van D.O.S. uit Hattem

in de nationale voorwedstrijden kader 57/2 Extra Klasse in de biljartzaal van de Harmonie.

Biljartliefhebbers, kom vooral kijken want dit is een mooie gelegenheid om biljart op hoog niveau te zien!

Speelrooster:

26 oktober:

Folke Spakman - Jurgen Toorneman
Martin Vreekamp - Alexander van Zanten
Folke Spakman - Alexander van Zanten
Jurgen Toorneman - Martin Vreekamp

2 november:

Folke Spakman - Martin Vreekamp
Jurgen Toorneman - Alexander van Zanten
Folke Spakman - Jurgen Toorneman
Martin Vreekamp - Alexander van Zanten

Wedstrijdleider Loek Smit

De wedstrijden beginnen om 11.30 uur en duren tot ongeveer 16:00 uur.

Wat is kader 57/2 ?

Het speelvlak wordt bij kader onderverdeeld in vakken en binnen elk vlak mogen er maar een beperkt aantal caramboles gemaakt worden (1,2 of vroeger 3)

zonder dat één van beide aanspeelballen het vlak verlaat.

Dit eerste kaderspel was een 12 à 15 cm driestootskader. Dit werd later een 21 cm driestootskader.

Reeds in 1902/03 zijn er wereldkampioenschappen kader 45/2 georganiseerd.
Tegenwoordig heb je op matchtafel 47/2, 47/1 en 71/2. Op de kleine tafel wordt 38/2 en 57/2 gespeeld.

Rubriek: Algemeen, Biljarten door Otto Krol