Op donderdag 6 juni had de mahjongclub “de Oude Draken” een feestelijke afsluiting van het competitieseizoen 2023 – 2024.

Op donderdag 6 juni had de mahjongclub "de Oude Draken" een feestelijke afsluiting van het competitieseizoen 2023 – 2024.

Na een gezellig middagje mahjongspelen werd, onder het genot van een hapje en een drankje, verzorgd door de medewerkers van de horeca van onze sociëteit, bekendgemaakt wat het Mahjongspelen nu zo leuk maakt.

En natuurlijk wie de wisselprijs  had gewonnen, maar wat ook belangrijk was, wie had de hoogste en de laagste score behaald. De hoogste score was voor José Sleumer en de laagste voor Peter Braspenning.

Wat tevens de totaal uitslag bepaald is de punten die er te behalen vallen met de bijzondere spelen oftewel de Limietspelen. Favorieten hierbij zijn het Haakwerk, de Honeursslang en de Vuile Paren. Het Kollektief heeft eenmalig de Gouden Haaknaald uitgereikt aan Caroline de Koninck, zij is de beste haakster.

Voor de mensen die het Mahjongspel niet kennen zijn dit onbegrijpelijke uitdrukkingen maar laat U niet weerhouden om U dat door ons te laten uitleggen, U bent van harte welkom.

Dit seizoen is de:

1e prijs en de Wisselbeker gewonnen door Harry Boogaart