Schrijven

Redactieleden gezocht voor portrettengalerij

Vind jij het leuk om te schrijven? Kun je teksten die je krijgt aangeleverd bewerken tot een leuk kort portret van leden van De Harmonie? Dan hebben wij jou nodig! En jij krijgt een leuke klus waarmee je heel boeiend en nuttig werk doet in Coronatijd. Het zit zo. Sinds een jaar of 18 maakt Antoinette Borchert van ieder nieuw lid een prachtige portretfoto. Een groep interviewers maakt een afspraak met het nieuwe lid om op basis van een interview een profieltekst te schrijven. Deze portretten en teksten worden, na een tijdje te zijn geëxposeerd in de garderobe, gebundeld in kleine ordners die in het café op de boekenplank staan. Jammer, want zo genieten te weinig mensen daarvan. En het is zo handig om elkaar te vinden en te leren kennen. Daarom plaatsen we de portretten en teksten nu in een nieuwe portrettengalerij op de website. Daarin kun je zoeken op naam en bijvoorbeeld alle leden van jouw biljartclub of bridgeclub selecteren en hun namen leren, hun contactgegevens vinden.

Nog 240 profielteksten te maken voor bestaande leden

Op dit moment zijn er 280 portretten en 240 teksten klaar. Je voelt het al: we hebben nog 240 teksten te maken. En Antoinette heeft de opgave nog 200 foto's te maken. Dat pakt ze zelf op, zo zijn alle foto's van leden op onze website in dezelfde fraaie stijl. De interviewers hebben hun handen vol aan het interviewen van de nieuwe leden die gelukkig nog steeds toestromen. Hoe krijgen we dan 240 nieuwe profielteksten van bestaande leden?

Om het schrijven van de profielteksten voor bestaande leden te versnellen is een vragenlijst gemaakt die de betreffende leden zelf kunnen invullen op verzoek van een redacteur. Deze redacteur bewerkt de antwoorden op de vragen tot een pakkend verhaal van maximaal 175 - 200 woorden. De persoon in kwestie checkt het eindresultaat, laat aanpassen wat niet klopt of niet gewenst is en klaar! Interviewafspraken slaan we daarmee over en zo besparen we tijd. Wil jij meehelpen en redacteur zijn? Je mag net zoveel leden aanschrijven en vervolgens beschrijven als je zelf wilt, dus je bepaalt de tijdsinvestering helemaal zelf. Bovendien kun je het werk doen op momenten dat het jou uitkomt. Geheel Coronaproof.

Meld je nu aan bij pr-commissie@societeitdeharmonie.nl en breng onze portrettengallerij tot bloei met jouw mooie teksten.

Rubriek: Algemeen door M.C.M. Spaltman