24-11-2013 friese club 144
24-11-2013 friese club 146 24-11-2013 friese club 149

Unieke uitslag Groningen - Friesland

Op 23 en 24 november 2013 streden de beste kader- en driebandspelers van Biljartclub De Harmonie en de Friesche Club weer hun jaarlijkse strijd. Altijd was er een winnaar, de laatste jaren steeds de Harmonie. Maar dit keer gebeurde wat nog nooit gebeurd was: het werd 60- 60. In twee dagen 60 wedstrijden en dan een gelijkspel. En spannend dat het in de laatste ronde was! De Harmonie moest 6 punten inhalen om gelijk te komen. Dat lukte met nog één wedstrijd, die nog niet klaar was. Berend Erends speelde tegen Marcel van der Woude. De laatste maakte mooi uit. Berend moest in de nabeurt 13 caramboles maken om de remise voor hem en voor zijn club uit het vuur te slepen. Iedereen keek vol spanning, resp. hoop toe. En Berend flikte het. Een mooi weekeinde was ten einde. De kaderspelers leden dit keer een kleine nederlaag. Die werd gecompenseerd door een overwinning  van de driebandspelers. Volgend jaar wellicht weer andersom. Dan komen we elkaar in het laatste weekeinde van november weer tegen in Groningen. Met dank aan Fred Breeuwsma voor de foto's.

Rubriek: Algemeen, Biljarten door Ruud Boelens