Van het bestuur

Beste leden,

Zoals bij veel leden bekend, op verschillende ALV’s werden er vragen over gesteld, staat er nog een vraag open m.b.t. biljartclub Acquit over haar claim op een vaste middag voor de club.

Navraag bij andere biljartverenigingen op wat zij vinden, levert het antwoord: gelijke monniken gelijke kappen.

Het meest voor de hand liggende is om Acquit gelijk te behandelen met de wijze waarop dit is geregeld met de andere biljartverenigingen. Dat zou betekenen dat de club voor het tijdslot dat ze wenst een “huur” gaat betalen in verhouding tot de duur van het gebruik en het aantal biljarts, afgestemd op datgene wat ook de anderen betalen.

Alleen dan kunnen er biljarts worden geclaimd voor clubeigen gebruik.

Als men accepteert dat er “afgetikt” kan worden, dan is er geen claim en kan ieder zijn gang gaan, zonder extra betaling.

Deze stelling is met Acquit in een aantal bijeenkomsten en via briefwisseling besproken. Zowel van de kant van het bestuur als van de zijde van Acquit is oprecht getracht tot een passende oplossing te komen.

De slotconclusie van Acquit is dat men afziet van een vaste claim en men accepteert dat er afgetikt kan worden.

Rubriek: Algemeen, Biljarten door Antoinette Borchert