foto

Verslag mahjong toernooi De Oude Draken

Verslag mahjong toernooi De Oude Draken (ook verschenen in de landelijke nieuwsbrief van De Nederlandse Mahjongbond!)

Zaterdag 19 februari was het zover. Na uitstel vanwege covid en het uitrazen van storm Eunice kon ons NTS toernooi doorgaan.
Mahjongclub De Oude Draken is onderdeel van Sociëteit De Harmonie in Groningen.
15 leden en 4 vaste gastspelers waren van de partij. Onze toernooileiding (Marijke Deveer en John Doornbos) werkt met een schema waarin tafels van 4 én 3 spelers worden ingedeeld. Leidend is het eerlijk verdeeld zijn hoe vaak je aan een tafel van drie zit.
We spelen volgens de NTS regels maar wel met bloemen en seizoenen en we belonen een aantal extra bijzondere spelen.
Na de Oost- en Zuidronde nam "voorzitter" Han Borg de leiding.

Om even op adem te komen, de inwendige mens te versterken en de verdere tactiek te bepalen, genoten we na twee rondes van een heerlijke lunch, bereid door gastheer René van De Harmonie.
Uiteindelijk wist ook in de West- en Noordronde niemand "de voorzitter" meer te achterhalen.

Uitslag

Nr 3 Peter Poortinga (gastspeler)
Nr 2 Hanny Simonnetti
Nr 1 Han Borg met maar liefst 14340 punten

Han mag de geliefde wisseltrofee, de twee Chinezen, mee naar huis nemen.
Jan de Vos ging er met de poedelprijs vandoor.

De top 3 wordt traditiegetrouw bijgeschreven op het banier van De Oude Draken.

Zaterdag 7 mei is ons volgende toernooi en dan is er (beperkt) ruimte voor aanmeldingen uit het land.

De afwijkende limietspelen die bij ons beloond worden worden duidelijk aangegeven op het overzicht spelregels wat van tevoren verstrekt zal worden.
Nadere informatie volgt, belangstellenden kunnen zich melden bij jhrsleumer@gmail.com

Rubriek: Algemeen, Mahjong door w.hooijer@home.nl