Landschapstafel verkent de Onlanden. Volgeboekt

20 juni 2024 10:30

U kunt zich niet meer opgeven voor deze activiteit!

Vandaag staat de (voorlopig) laatste uitstap van de Landschapstafel gepland: een fietstocht door de Onlanden met uitleg over de functies van dit gebied voor waterberging en natuur.

Voordat we op de fiets te stappen, zijn we van harte welkom (met koffie en thee) bij onze leden Helen Buwalda en Robert Eggink die ons zullen rondleiden door hun ‘Kijktuin’.
Zij zijn met hun tuin aangesloten bij de Nederlandse Tuinen Stichting en de tuin is bovendien omgeven door een natuurgebied van Natuurmonumenten, met water en riet.
Dat biedt ons een prachtige overgang naar de excursie door de Onlanden.

Vervolgens fietsen we dwars door de Onlanden naar restaurant Cnossen aan het Leekstermeer voor een gezamenlijk lunch. Onderweg is veel te zien en krijgen we uitleg over natuur en waterberging.

We starten om 10.30 bij Helen Buwalda, Roerdomp 8, 9728 XP in Groningen.

Opgave bij Carla Alma via landschapstafel@societeitdeharmonie.nl
Daarbij graag aangeven of u mee wilt lunchen.

De kosten voor de lunch bedragen € 16, vooraf te voldoen op rekening NL 44 INGB 0009104327 t.n.v. sociëteit De Harmonie o.v.v. Excursie Onlanden.

Rubriek: Algemeen, Landschap door Ellen Brand