Messiah

Luistertafel Messiah van Händel

6 december 2023 10:30 12:30

Het is bijna Kerst en dus tijd voor bezinning. Tijdens de Luistertafel van 6 december gaan we kijken en luisteren naar de Messiah van Händel. Geschreven in 1741 is het nog steeds een werk dat veel mensen raakt, niet alleen door het bekende Halleluja maar ook door de prachtige opbouw van het gehele werk, met juweeltjes van samenspel tussen orkest en zangers. Liefhebbers van koren zijn bij Händel aan het juiste adres. Energie, passie en reflectie, wat wil je nog meer voor deze tijd.

Wil je de Messiah ook live beluisteren, ga dan 10 december naar De Oosterpoort, daar brengen het Riaskammerchor & Academy für Alte Musik het werk ten gehore. Dit concert is een onderdeel van het abonnement voor onze leden. Je kunt nog een kaart aanschaffen met 10% korting. Gebruik dan de code VriendHarmonie op de website van SPOT.

Rubriek: Algemeen, Kunst & Cultuur, Klassieke muziek door Yvonne van den Berg