Optreden pianist en zanger Freek Lagerweij Dit optreden is helaas volgeboekt!

23 april 2023 15:30

Dit optreden is helaas uitverkocht!!

Op 58-jarige leeftijd presenteert pianist en zanger Freek Lagerweij eindelijk zijn eerste album met als titel: “Lieve Vrede”. Het album is de afgelopen twee jaar opgenomen in London, Nieuwkoop, Zuidbroek en Veendam. Aan het album werkte een brede groep muzikanten mee, zowel klassiek als pop geschoold. De Nederlandstalige teksten, de muziek en de arrangementen zijn allemaal van Freek zelf. "Ik hik hier al 40 jaar tegenaan", aldus Freek. De officiële presentatie vindt plaats op zondag 23 april bij Sociëteit de Harmonie. Daarna volgt een tour door “de Nederlandse velden”.

Freek Lagerweij groeide op in de jaren ’70 in Oost-Groningen. In het gezin werd veel gemusiceerd. Martin van Dijk, de latere pianist van Adele Bloemendaal en Jenny Arean, woonde bij het gezin in huis. Hij was als een soort oudere broer een grote inspiratiebron voor Freek zijn pianospel. Daarnaast schalden pianisten Randy Newman en Elton John dagelijks via de platenspeler in de huiskamer.

In het eerste album van Freek zijn deze drie invloedsferen goed terug te horen. Nederlandstalige kleinkunst vermengd met popmuziek uit de jaren ’70 – ’90. En tegelijk zijn de liedjes onmiskenbaar gecomponeerd en opgenomen in de huidige tijd.

Tijdens het optreden wordt Freek begeleid door Marlies de Jager (fluit), Anne van Dijk (cello), Monique Bruin (viool), René Veenstra (gitaar), Kees Brandsma (bas), Dennis Elderman (drums), en Stanley Medema (saxofoons). Jan Doddema verzorgt het geluid.

Bij het lied Dr. Faust acteert een drietal Oekraïense geschoolde mimespelers van het Kyiv Mime Theatre.

Foto: André Dümmer

Tijd en plaats: de Harmonie, Kreupelstraat 10 in Groningen  aanvang 15.30 uur, inloop vanaf 15.00 uur

Voor leden van de Harmonie is de toegang gratis, niet-leden en introducees betalen € 5,00

U kunt zich niet meer opgeven !!

Rubriek: Algemeen, Kunst & Cultuur, Concert door Ellen Brand