Schermafbeelding 2022-09-15 om 09.05.51
Schermafbeelding 2022-09-15 om 09.05.31

Twentsche avond met o.a. proeverij en cabaret

20 oktober 2022 19:30

GOOD GOAN!

Een originele Twentsche avond bij De Harmonie, met streektaal, streekgerechten en drankjes. Met muziek, zang en misschien ook wel dans.
Twente speelt in het leven van veel Harmonie-leden een belangrijke rol. Heimwee-Tukkers worden ze wel genoemd: mensen die ooit vanuit Twente naar andere windstreken zijn verhuisd, maar die nooit helemaal ‘los’ gekomen zijn van hun geboortegrond. Als ‘jongeleu’ kwamen ze bijvoorbeeld naar Groningen, maar als ‘oale leu’ voelen ze nog een diep verlangen naar de Twentse ‘groand’: land tussen Dinkel en Regge, land van katoen en heide.

De Tukkers willen dat gevoel graag met jullie delen, en we hebben dan ook op 20 oktober a.s. een speciale avond georganiseerd onder de noemer ‘good goan!’. Dat betekent: ‘het ga jullie goed!’ Met een schitterend optreden van de zanger/tekstschrijver Martin ter Denge, met Twentse muziek en vooral ook met Twentse streekgerechten en -drankjes. Ondertiteling is niet nodig: de warme Twentse klanken spreken voor zich.

Voor wie alvast warm wil lopen: zie https://martinterdenge.nl en voor wie straks mee wil zingen met het Twentse volkslied

En over twee maanden kun je, als je dit filmpje https://youtu.be/uV0jSI9HxDY bekijkt, enorm hard lachen om dit geweldige kerstverhaal, verteld door Herman Finkers: “Kroamschudd’n in Mariaparochie”.
Dat alles vindt plaats op 20 oktober.
Aanvang van de avond: 19.30u. Zaal open: 19u.
Kosten: € 15 per persoon (lid Harmonie), niet-leden en/of introducées: € 30. Hierbij zijn ook de proeverij van wijnen en typisch Twentsche gerechten en producten inbegrepen.

Opgeven vóór 13 oktober a.s. via culinairetafel@societeitdeharmonie.nl

Good goan!!