Foto1
Foto2

Zondagmiddagconcert 17 december: Duo Moragues

17 december 2023 15:30

Op zondagmiddag 17 december speelt het Duo Moragues in de grote zaal van onze Sociëteit. Het duo studeert aan het Prins Claus conservatorium en tracteert ons op jazz en Latin muziek. Een mooie opmaat voor de komende feestdagen.

"Duo Moragues" - Een Dynamisch Vader-Dochter Zang- en Gitaarduo

Duo Moragues is een muzikaal partnerschap dat vader Marcos Moragues op gitaar en dochter Idaira Moragues op zang samenbrengt. "We proberen een breed scala aan repertoire te combineren waarmee ik ben opgegroeid met thuis, waaronder Spaanse liedjes, jazzstandaarden en pop-/funky-nummers. Van jongs af aan heb ik veel inspiratie gehaald uit de liefde van mijn vader voor Latijns-Amerikaanse en Braziliaanse ritmes en melodieën. Ik probeer het in de meeste van mijn eigen composities te verwerken, terwijl ik ook andere genres verken waar ik van houd", zegt Idaira.

Hoewel hun muzikale samenwerking teruggaat tot de vroege jeugd van Idaira, vormde Duo Moragues zich pas drie jaar geleden als een apart project. Geïnspireerd door de muzikale opleiding van haar vader besloot Idaira haar interesse in jazz na te volgen door jazzzang te studeren aan het Prins Claus Conservatorium. Deze beslissing heeft de twee muzikanten ertoe aangezet om vaker samen te oefenen en op te treden, waardoor ze een Duo hebben gecreëerd dat een breed scala aan publiek aanspreekt.

"Als basis van het geluid van Duo Moragues denk ik dat ik de harmonische ondersteuning kan bieden die Idaira in staat stelt om elk nummer tot leven te brengen met haar stem. Samen spelen met mijn dochter brengt niet alleen vreugde, maar verwarmt ook mijn hart om haar groei in de muziek die ze graag zingt te zien", zegt Marcos Moragues.

Duo Moragues kenmerkt zich door hun diepe verbinding en een onmiskenbare chemie die alleen een vader en dochter kunnen delen. De band tussen hen voegt een extra laag diepte en authenticiteit toe aan hun muziek, waardoor elke uitvoering een intieme en hartverwarmende ervaring is.

Het concert begint om 15.30, inloop vanaf 15.00. Gratis voor leden, niet-leden zijn welkom voor 10,- per persoon

Opgave via mailadres cultuuropzondag@societeitdeharmonie.nl

Rubriek: Algemeen, Kunst & Cultuur, Concert door Yvonne van den Berg